Wat spreekt klanten aan in de werkwijze en dienstverlening van deBruijn-advies? Een aantal reacties van klanten leest u hier:
Allévo, Verpleeghuis Cornelia, teamontwikkeltrajecten en individuele coaching.
"De verbetertrajecten die wij met Lies opgepakt hebben, hebben geresulteerd in een effectievere en plezierigere werkwijze binnen de teams. Er is verbinding gemaakt tussen teamdoelen en individuele doelen en medewerkers hebben handvatten gekregen om elkaar aan te spreken op gedrag. Middels interviews met medewerkers werd een probleemstelling geformuleerd en dit resulteerde in een verbeterplan. Hierdoor ontstond draagvlak voor verandering en verbetering.
Lies spreekt de taal van de verzorgenden en leidinggevenden en vind snel aansluiting bij hen. Haar coaching is erop gericht om de verschillende functionarissen, medewerkers, EVV-ers en leidinggevende sterker in hun rol te laten komen."
Tonny den Ouden: manager verpleeghuis Cornelia, Allévo
-------------------------------------------------
Chainworks Communicatie, positionering van het van het bedrijf, ontwikkelen missie, visie, strategische keuzes
Wat
- Lies heeft ons geholpen om een perfecte vertaalslag te maken van de ingezette strategie naar de ontwikkeling van het team en de individuele medewerkers. Hierbij ging ze uit van de kracht en de mogelijkheden van de teamleden en hoe ze elkaar kunnen versterken.
- Daarnaast heeft Lies een bijdrage geleverd aan de adviesvaardigheden van de teamleden van ChainWorks communicatie.
- Voor mij persoonlijk een sparringpartner op organisatieniveau.
Hoe
- Professioneel
- Resultaatgericht
- Denkend vanuit de kracht/mogelijkheden van organisaties en mensen
- Veel organisatie- en mensenkennis
- Gedreven / enthousiast
- Lef: zeggen waar het op staat
- Coach
Lesley Kleef: directeur ChainWorks Communicatie
-------------------------------------------------
stichting tantelouise-vivensis, vertalen van de zorg en besturingsvisie naar gewenste uitvoering van zorg en ondersteuning in houding en gedrag.
De bijdrage van Lies als externe adviseur/trainer is:
- Het los van alle belangen, patronen enz. van de organisatie meedenken in het vertalen van de kernwaarden van de organisatie naar concrete handvatten in gedrag, houding en vaardigheden, met als uiteindelijk doel de organisatiedoelen te realiseren.
- In training van leidinggevenden brengt ze een bewustwordingsproces op gang over wat de rol van de leidinggevende is, wat de daaruit voorvloeiende taken en verantwoordelijkheden zijn. Vervolgens verheldert ze wat nodig is om te kunnen sturen op de medewerkers waar je j verantwoordelijk voor bent. Verhelderen van persoonlijke ontwikkelvragen ondersteund ze op een plezierige effectieve manier.
- Dit heeft ze eveneens in de trainingen voor alle medewerkers verwerkt. Ook hier is een bewustwordingsproces op gang gekomen over de inhoud van gewenst gedrag en de vertaling daarvan in het dagelijkse handelen naar de cliënt/familie, collega's en leidinggevende.
- Ze heeft ons ondersteund in het ontdekken van 'oude' patronen in handelen binnen de organisatie en zoeken naar mogelijkheden om die patronen te doorbreken.
- Last but not least: Lies is een fijn/mooi mens om mee samen te werken!
Kernwaarden van Lies:
- Professionele houding,
- Deskundig (organisatie brede visie)
- Resultaatgericht
- Empathisch vermogen met daarbij het doel niet uit het oog verliezen.
- Betrouwbaar, afspraken nakomen en daarmee een voorbeeldfunctie stellen.
Maria Wong: divisiemanager, MT-lid, Stichting tantelouise-vivensis